arbeid fysio - 3.jpg

Tips voor een betere werkplek

03 jan, 2018

Één van de diensten die Doornbos Arbeid aanbiedt is een werkplekonderzoek. Hiermee bekijken we per individuele medewerker hoe de werkplek op dit moment is ingesteld en hoe we dit kunnen verbeteren. Klachten als rug- en nekpijn zullen hierdoor sterk verminderd worden. In dit blog geven wij alvast 3 tips waarmee u de eerste stappen kunt zetten naar een betere werkplek.
 

Tip 1: Neem de juiste werkhouding aan

Goed zitten bij een zittend beroep is essentieel. Dit begint bij de aanschaf van een ergonomische bureaustoel die u kunt aanpassen naar uw lichaam. Hierbij kunt u onder andere de armleuningen, zithoek, rugleuning en de hoogte aanpassen.
 

Tip 2: Zet uw beeldscherm op ooghoogte

Doordat men tegenwoordig vaker op flexplekken werkt, is het werken op laptops steeds populairder geworden. Hier kleeft echter ook een groot nadeel aan. Doordat het toetsenbord aan het scherm zit, zal u altijd naar beneden moeten kijken bij een laptop. Hierdoor neemt u een onnatuurlijke houding aan waarmee u klachten in uw rug, nek en schouders kunt krijgen. Dit kunt u voorkomen door een laptopstandaard of een los toetsenbord aan te schaffen. Hierdoor kunt u het scherm op ooghoogte zetten, wat veel beter is voor uw werkhouding.
 

Tip 3: Blijf in beweging

De hele dag zitten is niet goed voor uw gezondheid. Zorg er dus voor dat u regelmatig beweegt tijdens de werkdag. Haal bijvoorbeeld wat vaker drinken voor uw collega’s, loop een rondje in de pauze of ga met de trap in plaats van de lift.
 

Heeft u hulp nodig bij het correct instellen van uw werkplek? Neem dan contact met ons op.